راهنمای پرداخت

در فروشگاه اینترنتی الو شما میتوانید به روشهای ذیل بابت خرید کالا  پرداخت انجام نمایید:

1- پرداخت در محل ( در تهران)      2- پرداخت اینترنتی(آنلاین)     

3- کارت به کارت       4-واریز به حساب


پرداخت
 در محل چیست؟

پرداخت در محل به این معنی است که شما پس از انجام خرید کالا از فروشگاه اینترنتی  الو ،در صورتیکه ساکن شهر تهران می باشید و یا فامیل و یا دوستی در شهر تهران دارید ، در قسمت روش ارسال در سبد خرید ، شهرتهران ر ا انتخاب کرده و پرداخت در محل را انتخاب نمایید.

در این روش با تماس با پشتیبانی فروشگاه اینترنتی  الو ، نحوه دلخواه پرداخت پول به پیک شرکت را که بصورت پرداخت با
دستگاه POS سیار و یا پرداخت نفد می باشد را انتخاب نمایید تا در هنگام تحویل کالای خریداری شده به شما ، وجه آن نیز توسط پیک دریافت گردد.



پرداخت اینترنتی(آنلاین ) چیست؟

 

پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه اینترنتی و فقط از طریق اینترنت انجام شود. در واقع در این روش، خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع به بانک پرداخت نماید .

 


 در سایت الو شما میتوانید به یکی از درگاههای بانک سامان و یا ملت متصل شده و پرداخت اینترنتی انجام دهید



فرآیند پرداخت اینترنتی

 

 مشتریان می توانند پس از تصمیم به خریداری کالا ، بهای آن را از طریق اینترنت به بانک پرداخت نمایند تا بانک نیز آن مبلغ را به حساب فروشگاه اینترنتی واریز نماید.

 

پارامتر های لازم برای خرید اینترنتی

 

در هنگام خرید اینترنتی 4 پارامتر کارت بانکی از شما پرسیده می شود که در عکس زیر کنارشان ستاره قرمز زده شده است.

 


در ادامه به بررسی تک تک این پارامترها می پردازیم:

 

1- شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت

 

این شماره در کارت همه بانک ها، بر روی کارت درج شده است. نمونه شماره کارت درج شده بر روی کارت های بانک ملی در عکس زیر آمده است.

 

 


2- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم

 

رمز خرید اینترنتی، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. حتی این رمز با رمز اینترنت بانک که حساب خود را از طریق اینترنت چک می کنید، نیز متفاوت است. 

 

در اکثر بانک ها زمانی که کارت خود را تحویل می گیرید، رمز خرید اینترنتی ندارید. برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

 

1-      اکثر بانک ها امکان تعریف رمز خرید اینترنتی را در دستگاههای ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنید. کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید. در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را تعریف کنید.

 

2-       به شعبه بانک خود مراجعه کنید و بگویید می خواهم رمز خرید اینترنتی دریافت کنم. اگر بانکتان بانک خوبی باشد حتماً راهنمایی می شوید.

 


3- کد
CVV2

 

کد CVV2 به صورت یک عدد 3رقمی (و به ندرت 4رقمی) مانند شمارۀ 16رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روی کارت های بانک های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و... به صورت یک عدد 3رقمی حک شده است. یا در برخی کارت های بانک ملی 4 رقمی است و عکس آن را در زیر مشاهده می نمایید.

 


4- تاریخ انقضاء

 

تاریخ انقضاء هم روی اغلب کارت های بانکی حک شده است. اگر روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشید. از عدد 12 به جای ماه و از 99 به جای سال انقضای کارت استفاده نمایید.

 

 

 

درهنگام وارد نمودن اطلاعات فوق الذکر در درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه، توجه داشته باشید که بعلت مسایل امنیتی، از کی برد مجاری که در کنار فیلد های ورودی وجود دارند برای ورود اطلاعات استفاده نمایید.

 

در ضمن پس از پرکردن فیلدهای فوق الذکر، شما بایستی کد امنیتی (Captcha)  را نیز بصورت صحیح وارد نمایید تا پرداخت شما بظور صحیح انجام پذیرد.

 


مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی

 

سیستم پرداخت اینترنتی توسط بانک های عامل به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود برخی اوقات ممکن است مسائلی در هنگام خرید اینترنتی به وقوع بپیوندد.

 

مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.

 

معمولاً در بدترین حالت ، ممکن است پول از حساب شما کسر شود، ولی به حساب فروشنده واریز نشود. اما نگران نباشید. در این حالت معمولاً پول شما در حساب های حد واسط بانک موجود میباشد. 

 

نهایتاً خود بانک می باید مغایرت ها را رفع کند. منتظر بمانید و اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با پشتیبانی سایت فروشگاه اینترنتی و یا بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.


روش کارت به کارت چیست؟

در این روش ، شما از طریق تمامی دستگاههای خودپرداز بانکهای عضو شبکه شتاب(شاپرک )مستقر در شهرتان ، میتوانید مبلغ کالاهای خریداری شذه را به شماره کارت بانک سامان  6219861016792250 بنام خانم مریم اعلایی پور واریز نموده و سپس اطلاعات آنرا در سایت درج نمایید ، پس از تایید مبلغ پرداختی شما ، خرید شما تایید شده و کدهای خریدتان برایتان ارسال می گردد و در اسرع وقت کالاهای خریداری شده تان برایتان ارسال می گردد.


روش واریز به حساب چیست؟

در این روش ، شما از طریق بانکهای شهرتان می توانید مبلغ کالاها و یا خدمات خریداری شده تان را به شماره حساب بانک سامان
   
813-800-885393-1  بنام مریم اعلایی پور و علی اعلایی پور  واریز نموده و سپس اطلاعات آنرا در سایت درج نمایید ، پس از تایید مبلغ پرداختی شما ، خرید شما تایید شده و کدهای خریدتان برایتان ارسال می گردد و در اسرع وقت کالاهای خریداری شده تان برایتان ارسال می گردد.